maandag 18 juni 2012

Maandag 18 juni 2012 Grote schoonmaak


988326_700b_large


Excuses voor het weinige schrijven van de afgelopen dagen. Van het weekend had ik het druk. Zaterdag was mijn examenfeestje, en ben ik heel de dag bezig geweest met alles klaar zetten. Zondag was het natuurlijk Vaderdag en 's avonds de "oh zo geweldige wedstrijd Nederland - Portugal", waar we het maar verder niet over gaan hebben. De oranje spullen kunnen weer de kast in, zullen we maar zeggen


En vrijdag ben ik met mijn moeder begonnen met het uitmesten van mijn kamer. Niet alleen wat er op de vloer en in het zicht ligt, nee elk hoekje, elk kastje en elk laatje komt aan de beurt. Alles wat ik niet meer gebruik of wil bewaren gooien we weg. We hebben mijn sieradenkistjes uitgezocht, en alles anders ingedeeld, zodat het nu veel overzichtelijker is,en dat ik vaker sieraden ga dragen. (Ik heb van die momenten dat ik ineens weer veel sieraden draag, maar meestal alleen een kettinkje). Ook hebben we mijn beautyproducten verplaatst. Ik had alles op een plank in een kastje staan, maar nu staat het in een laatje. Het is even wennen, en misschien vind ik het helemaal niks, maar we zullen zien. Ook hebben we mijn rommellaatjes gedaan (dus de laatjes met random stuff erin), waar onder andere veel sleutelhangers etc. in zaten. In 1 van die laatjes bewaar ik oude verjaardagskaarten en folders van vakantie. De meeste dingen van vakantie (zoals bonnetjes, treinkaartjes, folders, pasjes) hang ik op mijn muur. Ik heb behang op mijn kamer, en het was eigenlijk de bedoeling om mijn kamer op te knappen, maar dat is er nog niet van gekomen. Vandaar dat ik vanalles op mijn muur mag hangen (ik hang alles op door middel van speldenknoppen). Ik ben echt een verzamelaar als het om spullen gaat. Ik kan heel moeilijk iets weggooien. 

Vandaag ga ik mijn bureau aanpakken. Alles van school dat weg kan, gaat ook werkelijk de prullenbak in. Oude papieren, schriften en alles wat ik niet meer hoef te gebruiken gaat weg. Ik ga naar de PABO, dus er zal nog wel eens iets tussen zitten dat van belang kan zijn. Het is niet zo dat ik alles op pak, en meteen de vuilnisbak in flikker ;) Ook ga ik alles wat op en in mijn bureau staat uitzoeken en afstoffen. Oude cd's die ik niet meer luister wegdoen of in een doos opbergen.  En boven op mijn kast ligt echt een laag van 3cm aan stof (ik poets daar eens in de zoveel tijd, niet zo'n makkelijk plek) dus daar ga ik poetsen en kijken wat erop ligt dat weg kan. 

Werkelijk een grote schoonmaak. Een of twee keer per jaar doe ik dat samen met mama. Maar nu ik mijn bureau moet doen, kan ik dat prima zelf. Ook doe ik 2x per jaar mijn kledingkast uitzoeken met mama, maar dat is weer een ander verhaal. 


Werkelijk waar een grote schoonmaak!

Ik ga maar eens poetsen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten